Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rusza projekt Złota Rączka dla seniorów 70+ w Kraśniku. To bezpłatna pomoc w drobnych pracach naprawczych

Katarzyna Puczyńska
zdjęcie ilustracyjne/unsplash.com
Rusza pilotażowy projekt Złota Rączka w Kraśniku. Do końca października seniorzy w wieku 70+ mogą uzyskać bezpłatną pomoc w drobnych pracach naprawczych.

Burmistrz Miasta Wojciech Wilk i przedstawiciele Spółdzielni Socjalnej Niebieski Młyn z Kraśnika – prezes Edyta Lisek-Lubaś oraz wiceprezes Michał Dacka podpisali 3 września umowę na pilotażowy projekt " Złota Rączka dla Seniora 70+"

- Te pierwsze miesiące pozwolą nam wyrobić sobie pogląd na potrzeby mieszkańców, które powinny być objęte projektem – mówi burmistrz Wojciech Wilk. – Działania na rzecz seniorów zostaną wpisane do Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i będziemy mogli wtedy ogłosić konkurs na całoroczną realizację projektu w 2020 r.

Koszt projektu wynosi 10 000 zł. Mogą z niego skorzystać mieszkańcy w wieku emerytalnym 70+, w szczególności osoby zamieszkujące samotnie lub tylko z drugim seniorem 70+.

Udział w projekcie jest bezpłatny

"Złota Rączka" polega na świadczeniu bezpłatnych usług naprawczych i technicznych obejmujących drobne naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy oraz specjalistycznych uprawnień, o małych nakładach finansowych.

- Maksymalna kwota wydatkowana na zakup części niezbędnej do usunięcia usterki - ze środków będących w posiadaniu koordynatora usług − przy realizacji jednego zgłoszenia wynosi 30 zł brutto. W przypadku zakupu powyżej tej kwoty dodatkowe koszty ponosi senior - informuje Daniel Niedziałek z Biura Burmistrza Urzędu Miasta Kraśnik.

Przewidywany czas realizacji usługi w domu czy mieszkaniu seniora wynosi do tygodnia, a zgłaszający usterkę senior będzie mógł skorzystać z pomocy pracownika technicznego jeden raz.

Jak zgłosić usterkę?

Zgłaszanie usterek przyjmowane będzie pod numerem telefonu: 537 738 333, od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 12:00.

Uwaga - Pracownik techniczny zgłaszający się do usunięcia usterki, czy wykonania naprawy, posiada identyfikator ze zdjęciem, a jego tożsamość można potwierdzić pod tym samym numerem telefonu, pod którym przyjmowane są zgłoszenia.

Przykładowe rodzaj usług: wymiana baterii, naprawa klamek, naprawa zamków, regulacja drzwi i okien, przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów; montaż żyrandola, naprawa spłuczki, naprawa cieknących kranów, udrażnianie zatkanych odpływów, naprawa lub wymiana gniazdka, wymiana żarówki, naprawa listew podłogowych, nasmarowanie skrzypiących drzwi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krasnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto