Przebudowa DK94 na odcinku Pyskowice-Zabrze
Blisko 60 proc. prac wykonano na remontowanym odcinku drogi krajowej nr 94, między Pyskowicami a granicą z miastem Zabrze. Praktycznie na całej długości, droga jest rozkopana i wciąż trwają prace ziemne. To jednak sprawia wiele trudności mieszkańcom, którzy mają utrudniony dojazd do posesji. Pozostali kierowcy muszą korzystać z objazdów.
Po remoncie, kierowcy zyskają blisko 12 kilometrów nowej i rozbudowanej drogi. Z tego zakresu wyłączone zostały dwa odcinki o łącznej długości prawie 400 m. Były one zrealizowane wcześniej w ramach budowy autostrady A1. Docelowo, droga przebiegająca przez gminę Zbrosławice, zostanie wyremontowana na odcinku 11,8 km i zyska nie tylko nową nawierzchnię, lecz także ciągi piesze i pieszo-rowerowe. Na niebezpiecznym skrzyżowaniu w Boniowicach, pojawi się rondo.
Objazdy na czas remontu
Dla ruchu kołowego zamknięty został odcinek DK94 od ul. Gliwickiej w Pyskowicach do ul. Gliwickiej w Boniowicach. Od września ubiegłego roku, wprowadzona została kolejna czasowa zmiana organizacji ruchu drogowego, polegająca na zamknięciu odcinka drogi krajowej nr DK 94 do ronda na skrzyżowaniu DK 94 i DK 78 w Wieszowie. Do odwołania możliwy będzie przejazd przez DK94 ulicą Gliwicką w Boniowicach (w kierunkach na Ziemięcice i na Kamieniec).
Dla ruchu samochodowego zamknięty został odcinek DK94 od ul. Gliwickiej w Pyskowicach do ul. Gliwickiej w Boniowicach. Od 19 września, wprowadzona została kolejna czasowa zmiana organizacji ruchu drogowego, polegająca na zamknięciu odcinka drogi krajowej nr DK 94 do ronda na skrzyżowaniu DK 94 i DK 78 w Wieszowie. Do odwołania możliwy będzie przejazd przez DK94 ulicą Gliwicką w Boniowicach (w kierunkach na Ziemięcice i na Kamieniec).
Przebudowa DK94 Pyskowice-Zabrze
Przebudowa drogi krajowej nr 94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych oraz poprawę parametrów technicznych drogi. W miejscu dotychczasowej nawierzchni pojawi się nowa i cicha, która ma poprawić również walory akustyczne. Z kolei wykonanie odpowiedniego odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska mają ograniczyć wpływ drogi na środowisko.
Po przebudowie droga zyska status głównej, ruchu przyspieszonego, o szerokości każdego z pasów 3,5 m. Przebudowę realizuje firma firma Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia, która będzie miała czas do października 2024 roku, na ukończenie całej inwestycji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?