Nowe urządzenia będą spełniać wymogi Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD to jednostka Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - przyp. red.). Są wyposażone w możliwość rejestracji przekroczenia przepisów drogowych na kilku pasach ruchu, niezależnie od tego, którym z nich porusza się pojazd. Zarejestrują również m.in. wizerunek sprawcy naruszenia. Nie będą im straszne także trudne warunki pogodowe.
Systemy pojawią się w 39 miejscach, wytypowanych na podstawie analizy poziomu bezpieczeństwa wszystkich dróg publicznych w Polsce. Łącznie będzie to około 200 km nowych tras.
„Lista podstawowa obejmuje odcinki dróg w 13 województwach. Na liście znalazły się wybrane odcinki dróg autostrad A1, A2 oraz A4 oraz innych dróg krajowych, m.in. odcinki dróg ekspresowych S7, S11 i S14 oraz 14 dróg wojewódzkich, 3 powiatowe i 1 droga gminna” - czytamy w komunikacie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Jak podaje auto.dziennik.pl. odcinkowe pomiary prędkości w województwie lubelskim pojawią się:
- na wjeździe do Hrubieszowa na drodze wojewódzkiej nr 844 (od 46 km do 50 km 100 m),
- w miejscowości Gołąb - na drodze wojewódzkiej nr 801 (pikietaż: 107 km 900 m - 111 km 600 m).
Montaż urządzeń wykona firma Sprint S.A., z którą w ciągu najbliższych dni zostanie podpisana umowa. Przedsiębiorstwo będzie miało 70 tygodni na dostawę i zamontowanie urządzeń.
„Wykonawca będzie musiał przeprowadzić oględziny lokalizacji pod kątem możliwości technicznych zainstalowania urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP). Jeśli montaż urządzeń w którejś lokalizacji z listy podstawowej nie będzie możliwy, wykorzystana zostanie lokalizacja z listy rezerwowej. Wykonawca po uzyskaniu wszystkich zezwoleń i ustaleniach z zarządcami dróg, będzie mógł rozpocząć prace. Będzie musiał doprowadzić przyłącza energetyczne, posadowić bramownice i zamontować kamery. Odcinki przejdą następnie wzorcowanie i legalizację” - podaje w komunikacie GITD.
Kiedy prace nad montażem urządzeń się w pełni zakończą, CANARD będzie dysponował 73 z nich, co pozwoli na kontrolowanie przewinień na około 400 km dróg.
Projekt rozbudowy realizowany jest dzięki dofinansowaniu ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. To rozwinięcie i kontynuacja projektu „Budowa centralnego systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" zrealizowanego w latach 2011-2015.
- Te przedmioty mają duszę. Zobacz, co możesz kupić podczas Lubelskiej Giełdy Staroci
- Kibiców cieszy gra piłkarzy Motoru. Tak wyglądały trybuny na meczu z Lechem
- Nie mogli doczekać się żużla! Zobacz kibiców na sparingu Motoru
- Drogowcy walczą o kontrakt na 400 milionów. Kierowcy poczekają na ekspresówkę
- Światowa wystawa orchidei, bonsai i sukulentów. Zobacz prawdziwe cuda natury
- Pątnicy po zmroku wyszli na szlak. Przeszła 8. Ekstremalna Droga Krzyżowa [ZDJĘCIA]
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?