Najnowsze tweety z 31.03.2023 Rzecznika Praw Pacjenta. O czym musisz wiedzieć?

Redakcja Strony Zdrowia
Redakcja Strony Zdrowia
Każdy pacjent powinien znać swoje prawa, by móc bezpiecznie się leczyć
Każdy pacjent powinien znać swoje prawa, by móc bezpiecznie się leczyć Lucyna Nenow
31.03.2023 na profilu Rzecznika Praw Pacjenta pojawił się tweet: "@Rezydenci Chodzi o świadczenia szpitalne, które generują największe ryzyko. Fundusz to duże wyzwanie, które wymaga podejścia etapowego, tak jak robiły to inne państwa. ".

Rzecznik Praw Pacjenta to urząd odpowiedzialny za ochronę pacjentów i szerzenie wiedzy na temat praw i obowiązków zarówno placówek medycznych, ich pracowników, jak i pacjentów. Zajmuje się również szerzeniem wiedzy na temat badań profilaktycznych, obserwowania własnego ciała i umysłu. Tłumaczy, jak działają lekarze poszczególnych specjalizacji i obala mity związane z różnymi chorobami. Zobacz najnowsze wpisy na Twitterze Rzecznika Praw Pacjenta.

Najnowsze (31.03.2023) tweety Rzecznika Praw Pacjenta

@Rezydenci Chodzi o świadczenia szpitalne, które generują największe ryzyko. Fundusz to duże wyzwanie, które wymaga podejścia etapowego, tak jak robiły to inne państwa.


@Rezydenci Wyjaśniamy: dostęp do rejestru publicznego, jakim będzie Rejestr Zdarzeń Niepożądanych, zapewniają przepisy ust. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne. Fund. kompensacyjny obejmie świadczenia finans. ze śr.publicznych, niezależnie od formy własności podmiotu.


Bardzo dziękujemy Państwu za uwagę i udział zarówno osobisty jak i online. Do zobaczenia za rok! @UCKGdansk #bezpieczeństwo #jakość https://t.co/giFmyFhAUd


RT @BartChmielowiec: Jak wdrażać rozwiązania zawarte w ustawie o jakości i bezpieczeństwie jeszcze przed wejściem w życie ustawy @UCKGdansk…


Min. Piotr Bromber: "Kluczowe są kompetencje i umiejętności absolwentów kierunków medycznych i upraktycznienie nauki. (...) Upraktycznienie oddaje istotę tych wszystkich działań, które wprowadzamy. Odchodzimy od dostarczania wiedzy na rzecz kompetencji i umiejętności." #edukacja https://t.co/ry6rlzB6Ce


W ostatnim, czwartym panelu, poświęconym edukacji, zaproszeni eksperci, rozmawiają na temat relacji pacjent-lekarz-student. Omawiają perspektywę uczelni medycznych, pacjentów i organizacji pacjentów, zaangażowania studentów w pracę szpitala i proces diagnostyczno-terapeutyczny. https://t.co/eKWB6Vd468


Prof. dr hab. Mariusz Siemiński i lek. Zuzanna Węgłowska z @UCKGdansk o wsparciu szpitala przez pracę asystentów lekarza na SOR #casestudy https://t.co/jjWAa0RShi


@rzecznicyZDR Cieszymy się i widzimy na Kongresie.


Będzie to wymiar, który wzmocni bezpieczeństwo nie tylko samych pacjentów, ale też personelu medycznego. 2/2


Na temat #FKSO i zdarzeń niepożądanych @T_Mlynarski z #BRPP
Analiza przyczyn zdarzenia niepożądanego i możliwość zaaferowania pacjentowi, rekompensaty finansowej, która złagodzi jego krzywdę, sprawi że pacjent nie będzie szukał innych dróg poszukiwania sprawiedliwości. 1/2 https://t.co/JuWOFhRv3W


Kolejny, trzeci panel, jest poświęcony zdarzeniom niepożądanym. Uczestnicy rozmawiają https://t.co/TWv8blBnav. na temat zakażeń szpitalnych, funduszy kompensacyjnych, e-dokumentacji, zarządzania ryzykiem. Panel moderuje @BartChmielowiec #jakość #bezpieczeństwo https://t.co/TkkCFF6hZR


Po przerwie, Dariusz Szplit z @UCKGdansk omawia proces analizy niezgodności #casestudy #zdarzenianiepożądane https://t.co/XqEZM2xMIR


[email protected] z @MyPacjenci "Wiele badań wskazuje, że potrzeba wysłuchania, jest ważniejsza dla pacjentów niż potrzeba otrzymania prawidłowej diagnozy. Zrozumienie i empatia są często najważniejsze. W ten sposób pacjent buduje swoje zaufanie do lekarza, którego autorytet rośnie" https://t.co/kMu8ryijRC


Podczas drugiego panelu zaproszeni eksperci debatują na temat komunikacji z pacjentem. #komunikacja #pacjent #świadomazgoda @JD_Adamski https://t.co/4TkT0RMzHm


Dr Sylwia Barsow wskazała na postępy w organizacji opieki psychologicznej w @UCKGdansk #keynote https://t.co/q1462QdFu9


Zbigniew Kowalski, trener komunikacji interpersonalnej: "Błędy w komunikacji są zachętą dla pacjentów i ich rodzin, żeby występować na drogę prawną". #keynote https://t.co/TBTCSW2P1S


[email protected] Dzięki tej ustawie pacjenci dostaną szybko odszkodowanie i nie będą mieć motywacji do składania wniosków do prokuratury.
Rozwiązania zaproponowane w ustawie będą rewolucją, która pozytywnie wpłynie również na bezpieczeństwo personelu medycznego. #ustawaojakości https://t.co/4XwoiKPa0l


[email protected] "No- fault jest to system szybkiej wypłaty odszkodowań. Doświadczenia, głównie krajów skandynawskich wykazały ze doświadczenia tego systemu realnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa pacjentów i ograniczenie procesów karnych." https://t.co/170hGTXjaC


Podczas pierwszego panelu uczestnicy rozmawiają na temat obecnej sytuacji w ochronie zdrowia w kontekście bezpieczeństwa i jakości. #ustawaojakościibezpieczeństwiepacjenta https://t.co/zgJ9HxHxsU


[email protected] "Ustawa o jakości stawia pacjenta w centrum uwagi oraz kompletnie zmienia obraz rzeczywistości" #ustawaojakościbezpieczeństwiepacjenta https://t.co/cpiGh1RAuW


ZOBACZ KONIECZNIE

Okazje

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Najnowsze tweety z 31.03.2023 Rzecznika Praw Pacjenta. O czym musisz wiedzieć? - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na krasnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie