Leczyłeś się u specjalisty? Może zadzwonić do Ciebie ankieter. NFZ pyta pacjentów o jakość obsługi w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

OPRAC.:
Anna Rokicka-Żuk
Anna Rokicka-Żuk
Do pacjentów, którzy skorzystali ze specjalistycznej opieki zdrowotnej finansowanej przez NFZ może zadzwonić ankieter z pytaniami o jakość tych usług.
Do pacjentów, którzy skorzystali ze specjalistycznej opieki zdrowotnej finansowanej przez NFZ może zadzwonić ankieter z pytaniami o jakość tych usług. goodluz/123RF
Do osób, które niedawno leczyły się u lekarza specjalisty, w imieniu Narodowego Funduszu Zdrowia może zadzwonić ankieter i zapytać o ocenę otrzymanej pomocy. NFZ podkreśla, że nie bada przebiegu leczenia, kwestii medycznych ani terapeutycznych. Sprawdza natomiast jakość i sprawność obsługi pacjentów w poradniach specjalistycznych. Zobacz, kiedy może zadzwonić teleankieter od NFZ i co koniecznie trzeba wiedzieć na temat badania opinii pacjentów.

Spis treści

NFZ pyta pacjentów o obsługę w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej

Narodowy Fundusz Zdrowia chce sprawdzić, jak pacjenci oceniają jakość specjalistycznej opieki w trakcie leczenia. Dlatego do pacjentów, którzy niedawno je odbyli, w imieniu NFZ może zadzwonić teleankieter i zadać kilka pytań.

– Monitorujemy jakość i dostępność do świadczeń opieki zdrowotnej. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Dzięki ankiecie chcemy poznać zdanie pacjentów o funkcjonowaniu placówek, w których się leczą i wskazać te obszary, które wymagają poprawy – powiedział prezes NFZ Filip Nowak, cytowany w informacji Funduszu. – Zachęcam do podzielenia się swoją opinią. Każdy głos jest dla nas bardzo ważny.

Co istotne, badanie opinii jest anonimowe. Ankieterzy zapytają o sprawność w zapisaniu pacjentów na wizytę, zachowanie i postawy pracowników rejestracji, zaangażowanie lekarza, stopień zrozumiałości informacji przekazywanych pacjentowi oraz prawdopodobieństwo polecenia placówki w przyszłości. Każdy z tych obszarów osoba ankietowana może ocenić w skali od 0 do 10.

Zobacz: Czekasz w długiej kolejce do lekarza? Możesz przyspieszyć wizytę. Sprawdź, jak dostać się do specjalisty szybciej.

To już czwarte badanie ankietowe NFZ. Dotyczy ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. Jak podaje NFZ na stronie pacjent.gov.pl:

Ambulatoryjna opieka specjalistyczna (AOS) to leczenie specjalistyczne. Zwykle kieruje Cię na nie lekarz ubezpieczenia zdrowotnego, gdy uzna, że potrzebujesz pomocy specjalisty.

Poprzednio przeprowadzone ankiety dotyczyły leczenia szpitalnego oraz porad w podstawowej opiece zdrowotnej (POZ).

Zobacz także:

Kiedy może zadzwonić ankieter? NFZ radzi, by nie podawać informacji o sobie

Ankieterzy mogą zadzwonić od poniedziałku do soboty w godzinach 8.00-18.00. Znają oni tylko numer telefonu pacjenta, płeć oraz placówkę, w której pacjent się leczył, a także datę skreślenia go z harmonogramu przyjęć, który jest prowadzony przez tę placówkę.

Ankieterzy nie znają imienia i nazwiska ani numeru PESEL. Nie dysponują też informacjami wrażliwymi, np. z których świadczeń medycznych pacjent korzystał.

Narodowy Fundusz Zdrowia prosi, by w trakcie rozmowy nie podawać żadnych informacji o sobie, zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o świadczeniu, z którego korzystano.

Zobacz też: Od 1 października 2022 r. lekarze rodzinni mogą skierować pacjenta na badania, na które do tej pory kierowali wyłącznie specjaliści.

Na stronie nfz.gov.pl obok informacji na temat badania ankietowego podano też ostrzeżenie dla respondentów.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, które dotyczą tożsamość ankieterów i samego badania, skontaktuj się z naszą infolinią. Zadzwoń pod bezpłatny numer 800 190 590. Infolinia pracuje przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.

(PAP)

Dowiedz się także na temat:

Dodaj firmę
Logo firmy Narodowy Fundusz Zdrowia Centrala
Warszawa, ul. Rakowiecka 26/30
Autopromocja

Katarzyna Lechowicz-Dyl
ktl/ mhr/ arz

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Rekord zakażeń COVID-19 w roku 2023 - video flesz

Materiał oryginalny: Leczyłeś się u specjalisty? Może zadzwonić do Ciebie ankieter. NFZ pyta pacjentów o jakość obsługi w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej - Strona Zdrowia

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na krasnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie