Do tej pory z każdą sprawą urzędową mieszkańcy musieli jeździć do siedziby Urzędu Miasta przy ul. Lubelskiej. Od 1 czerwca jest łatwiej. A to za sprawą otwarcia nowego punktu informacji i obsługi interesantów zlokalizowanego przy al. Niepodległości 44.
Dokładnie punkt mieści się w holu głównym na parterze budynku Centrum Kultury i Promocji. Jest czynny w godzinach funkcjonowania urzędu, czyli od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00.
Pracownicy dyżurujący w punkcie obsługi interesantów udzielą szczegółowych informacji na temat sposobu załatwiania wszystkich spraw w Urzędzie Miasta, a także wydadzą niezbędne wnioski i formularze. Interesanci mogą tam też złożyć pisma kierowane bezpośrednio do kancelarii urzędu.
Jakie sprawy załatwimy w nowym punkcie obsługi?
1. Sprawy z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych:
-pobranie wniosku o wydanie dowodu osobistego i uzyskanie informacji o procedurze,
- pobranie druków dotyczących zameldowań i wymeldowań oraz uzyskanie informacji o procedurze,
- uzyskanie informacji o możliwości wymeldowania lub zameldowania decyzją administracyjną,
- uzyskanie informacji dotyczących funkcjonowania rejestru wyborców.
2. Sprawy z zakresu podatków i opłat lokalnych:
- wniosek o umorzenie zaległości podatkowych, odroczenie terminu zapłaty podatku lub zaległości podatkowych oraz rozłożenia na raty,
- Wniosek o wydanie zaświadczeń o stanie majątkowym które wydawane będą w terminie 7 dni od daty złożenia wniosku /niezbędne dokumenty: dowód osobisty, numer identyfikacji podatkowej, pesel, aktualny meldunek,
-Wniosek o przeksięgowanie i zwrot podatku/potrzebny numer konta bankowego/ opłaty skarbowej i wieczystego użytkowania.
3. Sprawy dotyczące wieczystego użytkowania.
4. Sprawy dotyczące ewidencji działalności gospodarczej.
5. Sprawy dotyczące uzyskania zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych.
6. Sprawy dotyczące miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wnioski o podział nieruchomości,
- wnioski o wydanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wnioski o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.
7. Sprawy dotyczące gospodarki lokalowej:
- dodatki mieszkaniowe,
-wnioski o przydział lokalu i wnioski o zamianę lokalu
- wnioski o przeznaczenie do sprzedaży lokalu mieszkalnego,
- wnioski o wyrażenie zgody na wykreślenie z hipoteki.
Jak zapewniają przedstawiciele kraśnickiego magistratu w miarę możliwości w przyszłości katalog ten będzie rozszerzany.
Wpłat należności finansowych na rzecz miasta można dokonywać w Banku Spółdzielczym Ziemi Kraśnickiej i jego ekspozyturach, bez dodatkowych opłat. W dzielnicy fabrycznej ekspozytury banku działają przy ul. Klonowej 5, ul. Księdza Zielińskiego 1 oraz ul. Al. Niepodległości 18F.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?