Spis treści
Gracze oraz deweloperzy gier z całego świata niejednokrotnie udowodnili, że mają wielkie serca. Świadczą o tym liczne wydarzenia, w ramach których niesiona była pomoc potrzebującym. Polska nie jest w tym przypadku wyjątkiem, a nasz rodzimy gaming raz po raz pokazuje, jak należy postępować na co dzień, aby czynić dobro. Jednym z ostatnich tego przykładów była reakcja polskiego rynku gamingowego w obliczu konfliktu zbrojnego na Ukrainie.
Teraz z kolei kolejne studio zorganizowało specjalną inicjatywę i wsparło międzynarodową akcję wraz z aktywnym udziałem graczy i było to Huuuge. Gwoli wyjaśnienia, wcale nie dewaluujemy tu naszego pięknego, polskiego języka, tak bowiem brzmi nazwa firmy deweloperskiej. Trzeba przy tym przyznać, iż w kontekście opisywanej akcji jest ona adekwatna.
Huuuge
Huuuge to może nie gigant rynku gier, ale deweloper sprawnie i prężnie sobie na nim radzi, specjalizując się w branży gier mobilnych. Firma posiada kilka biur na świecie, w tym jedno w Polsce, a konkretnie w Warszawie. W tym roku Huuuge postanowił przystąpić do wyjątkowej, ponieważ gamingowej akcji ekologicznej – Green Game Jar. Podczas niej programiści mają określony czas, aby przygotować i zaprogramować wydarzenia związane z ochroną środowiska.
Jesteśmy dumni, że dołączyliśmy do tak rozpoznawalnej inicjatywy, jaką jest Green Game Jam. Jest to świetna okazja na pokazanie siły, jaka drzemie w naszej branży, a która w połączeniu z charakterystyczną dla nas kreatywnością przełoży się na zwiększanie świadomości ekologicznej wśród graczy. - Katarzyna Marques David, Product Marketing Manager w Huuuge
Zwycięski projekt nie tylko zapewnia nagrodę jego twórcom, ale jest też wprowadzany w życie i tak też było tym razem. Właśnie na bazie powstałych w ramach tej akcji projektów powstało więc wydarzenie „Let’s Plan”, zaimplementowane w grze Traffic Puzzle. Miało ono za zadanie zaktywizować graczy poprzez ich wkład w ochronę środowiska. Jak to wyglądało w praktyce?

Akcja w grze, reakcja w rzeczywistości
Każdy gracz, który wykonał w grze Traffic Puzzle wydarzenie z listy przełożył się na przekazanie przez Huuuge pieniędzy na zakup jednej sadzonki drzewa dla fundacji Ecosia. Zajmuje się ona ochroną środowiska, m.in. poprzez zalesianie poszczególnych obszarów na naszej planecie, z kolei Huuuge wraz z graczami w ramach „Lest’s Plan” dołożyli do tego swoją przysłowiową cegiełkę i to nie byle jaką.
W akcji wzięło udział około 105 600 graczy i udało się dzięki temu łącznie sfinansować aż 15 tysięcy drzew. Co więcej, gracze mogli wspomóc akcje także poza grą, finansując zakup kolejnych sadzonej bezpośrednio na stronie Ecosia Tree Store. Co istotne, cały czas jest taka możliwość, więc jeśli chcecie wspomóc naszą planetę, to wciąż możecie to zrobić. Niech zachęci was, że dzięki tej dodatkowej aktywności gracze przekazali pieniądze na kolejne 250 drzew.
Cieszymy się, że obserwujemy wzrost zainteresowania naszej społeczności działaniami, które jednocześnie dostarczają im rozrywki, a z drugiej strony przekładają się na wsparcie dla środowiska. - Katarzyna Marques David, Product Marketing Manager w Huuuge
Cel akcji
Całokształt przedsięwzięcia ma na celu poprawę stanu środowiska poprzez jego aktywne wspomaganie, za co z pewnością podziękują nam nasze płuca. Wszak drzewa odpowiadają za powstawanie znacznej części niezbędnego nam do życia tlenu i należy o nie dbać. Akcje tego typu mają za zadanie także poszerzać świadomość ludzi na temat zmian klimatycznych i środowiskowych, a także tego, jakie są ich wymierne skutki dla wszystkich na naszej planecie.

Zapytaliśmy dodatkowo przedstawicieli Huuuge o to, co ich skłoniło do udziału w tego typu przedsięwzięciu i jak ono przebiegało z perspektywy firmy.
Jako producent i wydawca gier mobilnych jesteśmy częścią globalnego systemu gamedev - branży, która charakteryzuje się wysoką kreatywnością i zaangażowaniem. Łączymy użytkowników naszych gier wokół wspólnej pasji oraz emocji - radości z grania. Dzięki Green Game Jam mieliśmy okazję pójść o krok dalej i zainspirować graczy też do działań prośrodowiskowych. Całą akcję zrealizowaliśmy w kreatywny, angażujący sposób - najpierw wewnętrznie opracowaliśmy pomysł i jego wykonanie, a potem koncepcję przekuliśmy w dwudniowe wydarzenie "Let's Plant" w naszej grze Traffic Puzzle.
Chociaż mogłoby się wydawać, że tematyka ekologiczna jest daleka firmom gamedev, które w końcu tworzą produkty oparte o wirtualne światy, to naszym zdaniem kwestie klimatyczne są uniwersalne i bliskie nam wszystkim - niezależnie od tego, ile czasu spędzamy na graniu, a ile w tzw. świecie rzeczywistym. Dlatego cieszymy się, że odbiór wśród graczy był pozytywny - ponad 105 tysięcy użytkowników wzięło udział w naszym wydarzeniu. - Katarzyna Marques David
Okazuje się, że akcje prośrodowiskowe są opłacalne nie tylko z perspektywy ekologicznej, ale i finansowej.
Także z punktu widzenia biznesowego to była bardzo udana inicjatywa - osiągnęliśmy przychód w wysokości 55,5 tysięcy dolarów. Warto nadmienić, że była to pionierska akcja dla całej firmy - dla nas to sygnał, że warto dalej angażować się w tego typu rozwiązania z myślą o środowisku. - Katarzyna Marques David, Product Marketing Manager w Huuuge
Przypuszczalnie, to nie dodatkowy zarobek był głównym bodźcem do partycypowania w akcji ochrony środowiska. Niemniej jest to z pewnością miły dodatek i dodatkowy argument dla innych deweloperów, że na wielu polach można zyskać pomagając naszej planecie.
Sprawdź też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

HUAWEI Watch Fit 2 Active Czarny
Ekran AMOLED o przekątnej 1.74 cala z ultrawąskimi…
kup teraz

Withings ScanWatch (HWA09-model 3-All-Int)
Withings ScanwatchPierwszy hybrydowy smartwatch z …
kup teraz

Samsung Galaxy Watch5 Pro SM-R920 45mm Czarny
Waga: 46,5 gWymiary: 45,4 x 45,4 x 10,5 mmTyp (dam…
kup teraz

Amazfit GTS 3 Czarny
Amazfit GTS 3 Graphite Black Amazfit GTS 3 to potę…
kup teraz

Amazfit GTR 3 Pro Brązowy
Duży ekran Ultra HD Amoled. Zaprojektowany w klasy…
kup teraz

GARMIN Fenix 7 Srebrno-szary (100254001)
Jest 7 dni w tygodniu, a zegarki z serii fēnix 7 s…
Sztuczna inteligencja pomoże stacjom radiowym?