Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zmiany na kolei: Rusza kolejny etap inwestycji. Będzie zastępcza komunikacja autobusowa

Sandra Michalewska
Od kilku dni pasażerowie korzystają z 4 peronu na stacji Lublin
Od kilku dni pasażerowie korzystają z 4 peronu na stacji Lublin Anna Kurkiewicz
Pasażerowie kolei muszą się uzbroić w cierpliwość. Ruszyły kolejne modernizacje linii, których efektem mają być krótsze czasy podróży ze stolicy Lubelszczyzny do Warszawy i na trasie Lublin - Stalowa Wola - Rzeszów. Dzięki remontom na stacjach i przystankach ma się też poprawić komfort obsługi pasażerów.

Główna zmiana dotyczy przebudowy stacji Lublin. Od kilku dni pasażerowie korzystają tam z peronu tymczasowego, oznaczonego nr 4, który zlokalizowano na wiadukcie kolejowym nad ul. Kunickiego, niedaleko ul. Garbarskiej. Na razie odjedziemy stamtąd do stacji Lublin Airport w Świdniku, ale wkrótce będą kolejne zmiany.

- Od 11 marca peron tymczasowy zacznie dodatkowo obsługiwać pociągi do i z Par-czewa oraz wybrane pociągi do i z Chełma - poinformował Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

Do tego dnia dostępne będzie przejście tunelem od dworca. - Później pasażerowie, kontynuujący podróż pociągami dalekobieżnymi np. do/z Warszawy, przejdą oznakowaną drogą, przejściem ul. Kunickiego i dalej Pocztową, do peronów 1 i 2 obok dworca - dodał.

W ramach prac na stacji Lublin modernizację przejdą perony, przejście podziemne, tory i urządzenia sterowania ruchem. To część większej inwestycji, czyli przebudowy trasy Lublin - Warszawa, której końcowym efektem ma być podróż szybkim pociągiem między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny w około 90 min. Prace pochłoną ponad 3 mln zł.

Zamiast pociągów - autobusy

Ale zmian jest więcej. Ruszył bowiem kolejny etap przebudowy linii nr 68 na trasie Lublin - Stalowa Wola - Rzeszów. Na odcinku Lublin-Zemborzyce - Kraśnik Przewozy Regionalne uruchomiły zastępczą komunikację autobusową (w przypadku pociągów relacji Lublin - Szastarka- Lublin trasę wydłużono do Szastarki). Z kolei PKP Intercity zorganizowała komunikację autobusową na trasie z Lublina do Rzeszowa.

Prace na tym odcinku potrwają do sierpnia br. Obejmą przebudowę 36 km torów i 7 peronów na przystankach: Krężnica Jara, Majdan, Niedrzwica Kościelna, Leśniczówka, Wilkołaz Wieś, Pułankowice i stacji Kraśnik. Potem - do 2019 r. - remontowany będzie odcinek Kraśnik - Zaklików. Kolej zapewnia, że efektem prac będą podróże na tej trasie krótsze o ok. 20 minut, a pociągi pasażerskie będą jeździły 120 km/h.

Zmiany w rozkładzie jazdy

Pasażerowie muszą też przygotować się na zmiany w rozkładzie jazdy, które wejdą w życie w najbliższą niedzielę, 11 marca. Będą one obowiązywać do 9 czerwca. Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie portalpasazera.pl oraz na stacjach i przystankach kolejowych.

Część inwestycji na finiszu

Niektóre kolejowe inwestycje są już zakończone. Dzisiaj w samo południe z udziałem m.in. Andrzeja Bittela, podsekretarza stanu w ministerstwie infrastruktury, zostanie otwarte nowe centrum sterowania ruchem kolejowym na stacji Zamość Bortatycze LHS. Zainstalowano tam komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym i tzw. system „kontroli niezajętości torów” na szlaku Zamość Bortatycze LHS - Szczebrze-szyn LHS. Dzięki modernizacji wzrośnie bezpieczeństwo pracowników i przepustowość linii.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lublin.naszemiasto.pl Nasze Miasto