Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Bilet z Kraśnika do Lublina po 10zł. Miejski przewoźnik też planuje podwyżki

Sandra Michalewska
Sandra Michalewska
Jedne podwyżki już odczuliśmy, drugie wejdą w życie prawdopodobnie 1 stycznia 2012r. Zarówno przewoźnicy prywatni, jak i Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Kraśniku windują ceny biletów.

Drastyczne podwyżki odczuli już w tym tygodniu pasażerowie korzystający z usług prywatnych przewoźników na trasie Kraśnik Fabryczny – Lublin. Cena jednorazowego biletu normalnego wzrosła do 10zł za przejazd (podwyżka o 2zł, czyli 25 procent w stosunku do wcześniejszej ceny). Jeśli wsiądziemy w Starym Kraśniku za bilet zapłacimy 9,5zł.

- Podwyżka wynika przede wszystkim ze wzrostu cen oleju napędowego – tłumaczy Zbigniew Winnicki, właściciel prywatnej firmy przewozowej BT WiZ. – Kolejnym czynnikiem jest nałożenie przez Urząd Miasta w Lublinie dodatkowych opłat za korzystanie z przystanków na terenie Lublina.

Czemu zmiany wprowadzono tak nagle, a busach nie umieszczono informacji o planowanych podwyżkach? - Rzeczywiście w pojazdach nie było takich informacji, ale nie mamy obowiązku tego robić. O podwyżkach wiedzieli jednak kierowcy, którzy przekazywali pasażerom tę wiadomość - przekonuje Winnicki.

Powodów do zadowolenia nie będą też mieć pasażerowie korzystający z usług miejskiego przewoźnika. W przyszłym tygodniu na sesji radni zajmą się projektem uchwały dotyczącym zmian w cenniku biletów (wcześniej projekt zaopiniują: Komisja Gospodarki Komunalnej, Przedsiębiorczości i Inwestycji i Komisja Budżetu i Finansów). Miejski przewoźnik proponuje podwyżkę ceny biletu jednorazowego normalnego o 60gr (wzrost 32-procentowy w porównaniu do aktualnej ceny, z 1,9zł na 2,5zł) i ulgowego o 20gr (wzrost o 20 procent, z 1zł na 1,2zł). Bilety jednorazowe będą ważne w pojeździe, w którym zostały skasowane, na całej długości trasy (czyli do przystanku końcowego) bez względu na czas przejazdu. Ale mając taki bilet będzie można także w ciągu 30 minut od skasowania przesiąść się do innego pojazdu.

- To dla mnie trudny krok, ale podniesienie cen biletów to konieczność wynikająca m.in. ze wzrostu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa – mówi Dariusz Lisek, prezes MPK. – W górę idą ceny oleju napędowego, a od nowego roku szykuje się kolejna podwyżka cen paliwa (wszystko przez zwiększenie stawki opodatkowania oleju napędowego – red.).

Pocieszeniem może być jednak fakt, że miejski przewoźnik rozszerza wachlarz sprzedawanych biletów. - Będą dostępne nie tylko bilety okresowe imienne (upoważnia jedną osobę do korzystania z usług MPK-red.), ale także bilety na okaziciela (czyli takie, na których nie ma imienia i nazwiska, a korzystać z niego może wiele osób - red.) - dodaje prezes Lisek.

Choć zarząd MPK wprowadzając nowe bilety do oferty chce rozwijać komunikację miejską w mieście, spotyka się z różnymi opiniami. - Jest wiele krytyki i malkontenctwa, ale dlaczego mamy nie dać kraśniczanom możliwości na przykład zakupu biletu 24-godzinnego? Na tę chwilę nikt nie jest w stanie powiedzieć ile osób będzie korzystać z nowej oferty, ale myślę, że warto wprowadzać zmiany - mówi prezes miejskiego przewoźnika.

O podwyżkach cen radni zdecydują na sesji za tydzień w czwartek, 24 listopada. Konsekwencją zaakceptowania przez radnych proponowanych przez MPK cen będzie także wzrost opłat za przejazd bez ważnego biletu.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na krasnik.naszemiasto.pl Nasze Miasto