Matura 2013: Angielski podstawowy (arkusze CKE, odpowiedzi, wideo)

Matura 2013 trwa. - Egzamin z angielskiego był banalny - mówią zgodnie absolwenci V Liceum Ogólnokształcącego w Lublinie, którzy w czwartek zdawali maturę z angielskiego na poziomie podstawowym.

Matura 2013 - angielski
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij

Matura 2013 - angielski (© archiwum Polskapresse)

Matura 2013 - czytajcie nasz serwis maturalny - PYTANIA, ODPOWIEDZI, ZDJĘCIA


Matura 2013 - język angielski, poziom podstawowy - pobierz arkusz

Matura 2013 - język angielski, poziom podstawowy - pobierz transkrypcję

Matura 2013: ANGIELSKI - POZIOM PODSTAWOWY, przykładowe odpowiedzi


ZADANIE 1
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
1.1. Runners in this marathon cover over 40 kilometres every day. FALSE
1.2. To stay in the race, the runner has to be faster than the riders on camels. TRUE
1.3. Each morning runners get water for the whole day. FALSE
1.4. Runners are allowed to carry as much baggage as they want. TRUE
1.5. The speaker instructs listeners on how to prepare for a marathon. FALSE

ZADANIE 2
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
2.1 - D. I admired the bride’s appearance.
2.2 - A. I felt proud and patriotic.
2.3 - F. I felt a bit sad watching the ceremony.
2.4 - B. I did not notice much interest in the event.
2.5 - E. I was touched by the emotions of the crowd.

ZADANIE 3
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
3.1. Yvonne decided to work as a zookeeper because she
A. couldn’t earn her living in another way.

3.2. According to Yvonne, modern zoos
A. limit direct human contact with animals.

3.3. Which is true about the job of a zookeeper?
∨ Czytaj dalej


C. A zookeeper should be fit.

3.4. Yvonne says that young zookeepers
B. are better educated than older keepers.

3.5. In the interview, Yvonne
C. presents different aspects of her job.

ZADANIE 4
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:

4.1 - C. Divide the selection process into parts.
4.2 - F. Prepare a few questions to ask over the phone.
4.3 - A. Plan when to meet each candidate.
4.4 - D. Think of the right place.
4.5 - H. Talk it over with other flatmates.
4.6 - G. Don’t hurry with the final decision.
4.7 - B. Talk to the candidate’s colleagues.

ZADANIE 5
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
5.1. After six months in Florence, Sue was satisfied with her progress in Italian. TRUE
5.2. When living in Italy, Sue remained very close to her friends back home. FALSE
5.3. Sue’s friend sent her an unusual drawing for her 19th birthday. FALSE
5.4. Niccolo reminded Sue of herself when she was the same age. TRUE
5.5. Sue tricked Niccolo into doing everyday things he didn’t like. TRUE
5.6. The story is about how a girl celebrated her birthday with relatives in Italy. FALSE

ZADANIE 6
PRZYKŁADOWA ODPOWIEDŹ:
6.1. What do we learn about Tommy at the beginning of the article?
D. He was single all his life.

6.2. The people Tommy asked for autographs
B. sometimes gave him unexpected gifts.

6.3. Many celebrities answered Tommy’s letters because they
A. were impressed by his handwriting.

6.4. Tommy’s collection does not contain the autograph of
C. a British monarch.

6.5. Tommy kept the autographs in
A. boxes.

6.6. Tommy’s last wish was to
D. show the collection to the public.

6.7. The text is about
C. somebody’s lifetime hobby.

III CZĘŚĆ - WYPOWIEDŹ PISEMNA (ZADANIA OTWARTE)

ZADANIE 7
Studiujesz za granicą. Jesteś odpowiedzialny(-a) za organizację spotkania ze znanym naukowcem. Napisz ogłoszenie, w którym:
  • przedstawisz tematykę spotkania
  • poinformujesz, gdzie to spotkanie się odbędzie
  • wspomnisz, co dostanie każdy uczestnik spotkania
  • poprosisz o przygotowanie pytań do zaproszonego gościa.


ZADANIE 8
Założyłeś(-aś) wraz z kolegami klub młodzieżowy w Twojej miejscowości. W liście do kolegi z Wielkiej Brytanii:
  • poinformuj o tym fakcie i wyjaśnij, dlaczego postanowiliście założyć ten klub
  • opisz, w jaki sposób reklamowaliście swój klub i co było główną atrakcją w dniu jego otwarcia
  • napisz, na czym polega działalność waszego klubu, i opisz reakcję mieszkańców na podejmowane przez was działania
  • zachęć kolegę do udziału w konkursie na nazwę klubu i wspomnij, gdzie znajdzie informacje o tym konkursie.


***
Język angielski na maturze zdaje w Lublinie 6218 osób. - Angielski był prostszy niż matematyka i język polski - twierdzą maturzyści. Absolwenci na rozwiązanie arkusza mieli 120 minut. Większość z nich wyszła z sali kilkadziesiąt minut przed czasem.

Zadania egzaminacyjne nie były zaskoczeniem. W części "otwartej" zdający mieli napisać ogłoszenie oraz nieformalny list do kolegi z Anglii.



- Ten egzamin był całkiem łatwy, ale przede mną jeszcze kolejne przedmioty - mówi tegoroczna maturzystka Monika Mikusek. - Mam nadzieję, że wyniki będą dobre, bo chciałabym się dostać na socjologię.

Koleżanka Moniki, Kasia Pęcak do matury z języka angielskiego przygotowywała się od kilku lat: - Chodziłam na lekcje do szkoły językowej i myślę, że tam zyskałam lepsze przygotowanie niż w liceum - mówi dziewczyna. - Wynik powinien być całkiem dobry.

Po południu na naszej stronie znajdziecie ARKUSZE EGZAMINACYJNE i ODPOWIEDZI z matury z języka angielskiego.



Komentarze (2)

avatar
avatar
skandal (gość)

Ilona Kazimieruk najlepsza uczennica CENTRUM EDUKACJI w Zabrzu została wywieziona z Zabrza na SPRZEDAŻ do Włodawy, gdzie w 3 klasie LE zmuszono ją do realizowania treści programowych dla klas 3, mimo że w CE nie uczyła się języka angielskiego....i dlatego ZMUSZONO JĄ DO CHODZENIA NA KORKI....

Wybierz kategorię